TÜKETİCİ HUKUKU VE 6502 SAYILI YASANIN UYGULANMASI KONULU TBB EĞİTİM SEMİNERİ 30 OCAK 2016 CUMARTESİ BAOB ORTAK SALONDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. (02.02.2016)


Bu Haberi

Bu Haberi

Tweetle



Türkiye Barolar Birliği (TBB) Eğitim Merkezi tarafından Bursa’da, “Meslek İçi Eğitimler, Tüketici Hukuku ve 6502 sayılı Yasanın Uygulanaması” hakkında seminer düzenlendi.

BAOB’ta gün boyu devam eden seminere; Bursa, Yalova ve Bilecik illerindeki avukatlar katıldı. Bursa Barosu Genel Sekreteri Avukat Hüseyin Bulun’un da hazır bulunduğu seminerde açıklamalarda bulunan TBB Eğitim Merkezi Yürütme Kurulu Üyesi Avukat Cumhur Arıkan, “Meslek içi eğitim çalışması, Barolar Birliği’nin bir çalışması. Biz bu çalışmaları barolarımızın spesifik taleplerini yerine getirmek suretiyle gerçekleştiriyoruz” dedi.

“Tüketici yasası en son değişikliğiyle hukuk hayatımıza yeni yerleşen bir yasa” diyen Arıkan, “Ama çok eskiden beri açtığımız davalarda özellikle ihtilaflarda ister istemez tüketici hukukuna değiniyorduk ama bir yasa olarak hayata geçmediği için tüketici hukuku adı altında değildi. Sadece alacak davaları ve sözleşmelerden doğan ihtilaflardan dem vuruyorduk. Özellikle meslektaşlarımızı ilgilendiren ve mahkemelerin görevlerini değiştiren bir yasa oldu. Özellikle artık bu kanunla beraber tüketici ilçe ve il hakemlerinin görevleri net bir şekilde belirlendi. Mahkemelerin görev alanına giren hususlar da mahkemelerin görev alanı belirlendi. Asliye hukuk ve ticaret mahkemelerinden mahkemelerin görevleri tüketici mahkemelerine geldi. Muhtemelen Bursa’da 7 tüketici mahkemesi var. Zaman içerisinde belki Bursa’ya da yetmeyecek. Yeni tüketici mahkemelerinin kurulması gerekecek çünkü görev alanları geniş” ifadelerini kullandı.

Herkesi ilgilendiriyor

İstanbul Barosu’na kayıtlı Avukat Şükran Eroğlu da, verilen tüketici hakları eğitimleri kapsamda 68 ilde programa katıldıklarını söyledi. Tüketicinin korunmasını içeren kanunun,  herkesi ilgilendirdiğini kaydeden Avukat Eroğlu, “Tüketicinin korunması hakkındaki kanun 2014’te yeniden revize edildi. Birçok maddesi değiştirildi, ekleme yapıldı, yenilikler getirildi. Yönetmelikler yapıldı” diye konuştu.

Tüketici mahkemelerinin şuan için yetersiz olduğundan bahseden Eroğlu, “Onların sayısının artırılması ve her ilde açılması gerekiyor. Çünkü son düzenlemeyle vekalet, simsarlık, her tür bankacılık işlemi kanun kapsamına girdi ve kanun kapsamı çok genişledi. Öyle olunca kanun kapsamı çok genişledi. Asliye hukuktaki işlerim tamamı tüketiciye geldi. Bu yüzden sayılarının artırılması ve her ilde kurulması gerekiyor. Şu anda hazırlık devam ediyor. Bursa’da 7 tane var. Yeterli olduğunu sanmıyorum çünkü Bursa çok büyük bir il” şeklinde konuştu.

“Tüketicilerin başvurudan çekinmemeleri lazım” diyen Şükran Eroğlu sözlerini şöyle tamamladı:
“Çünkü hiçbir ücret ödemiyorlar. Sadece hakem heyetinin şöyle bir sorunu var: Çok fazla şikayet olduğu için yığılma var. Ve biraz gecikebiliyor işler. Bekleme süresi uzun oluyor. Tüketicilerin biraz sabırlı olması gerekiyor. Akla gelen her uyuşmazlıkta il ve ilçe hakem heyetlerine gidebiliyorlar. 2320’ya kadar ilçelere, 3480’e kadar ile bunu da aşan tutarlarda tüketici mahkemesine dava açabilirler.  Akıllarına gelebilecek her türlü işlemde. Yeter ki bir tarafında tüketici bir tarafında tacir olsun. Elektrikteki kayıp kaçak tutarlarından, dosya masraflarına, ayıplı mal, ayıplı hizmet, paket turlar, mesafeli sözleşmeler… Her türlü uyuşmazlıkta başvurulabilir.”



















 
 

BURSA BAROSU BAŞKANLIĞI - İLETİŞİM BİLGİLERİ - 444 50 99
Adres: Kıbrıs Şehitleri Caddesi Adalet Sarayı G-Blok Kat:1 Osmangazi / BURSA
Telefon (0224) 272 11 94 – 251 66 06
Faks (0224) 251 62 49
E-Posta baro@bursabarosu.org.tr
CMK Servisi - Telefon (0 224) 272 50 44 – 272 50 67
Adli Yardım Servisi - Telefon (0 224) 223 28 23